11 Mart 2010 Perşembe

Martı - Jonathan Livingstone


"yaşamak için ne çok neden var! balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka nedenler de var yaşamak için. cehaletimizi kırabiliriz, becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekamızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. en önemlisi, özgür olabiliriz, uçmayı öğrenebiliriz!.."






diğer bir dostumu da takdim edeyim; jonathan. onu tamamen içimde yaşatıyorum. ruhumda... içimdeki küçük jon'un hiç ölmemesi dileğiyle...

bu aralar başucu hikayelerime geri dönüşteyim. küçük prens ve onun arkadaşı jonathan livingstone'da kaldım şimdilik. insan arıyor arada. küçük prens ve martının yeri bambaşka nedense. sözde çocuk kitapları olsalar da ben çocukken okumadım onları. zaten bi çocuğun da bunları idrak edebileceğini pek sanmıyorum. en azından ben o kadar zeki bi çocuk değilmişim de diyebiliriz. ama ben buna pek inanmıyorum o da apayrı bir şey tabi ki :}

en sevdiklerimden;

"Yola çıkanlarımızın çoğu çok yavaştı.Nereden geldiğimizi hemen unutup, nereye gittiğimizi merak bile etmeden, günü birlik yaşayarak birbirinin çoğu kez aynısı olan şeyi yaptık; bir dünyadan gelip, diğerine gittik. Yemekten, birbirimizle mücadele etmekten, sürüye gücümüzü kanıtlamaya çalışmaktan daha başka yaşama nedenleri olduğunu öğrenmek için kaç yaşamdan geçmek zorunda kaldık,bir fikrin var mı Jonathan? Binlerce Jon, onbinlerce! Ardından, mükemmellik diye birşeyin varlığını farkedene kadar yüzlerce yaşam daha... Yaşama amacımızın mükemmeli bulma ve onu açığa çıkarma olduğunu anlamak için bir diğer yüzlercesi daha yaşandı. Şimdi de aynı kural geçerli, tabi ki diğer dünyayı bir öncesinde öğrendiklerimizle kurarız. Fakat hiçbir şey öğrenilmemişse, sonraki yaşam öncesinin aynısı olacaktır; aynı sınırlar ve kazanmak için yüklenilen aynı sıkıntılar..."

"-Cennet diye bir yer yok mu?
-Evet Jonathan, böyle bir yer yok.Cennet bir yer,bir mekan değildir, bir zaman dilimi değildir. Cennet öğrenmektir, mükemmelliktir."

"Rakamlar sınırları belirler; iyinin, mükemmelin sınırları yoktur."

"Dostluğumuz eğer zamana ve mekana bağlı olsaydı, ne kalırdı geriye? zaman ve mekanla sınırlı olmayanı yaşıyoruz biz. uzaklığı yenince hep aynı yerdeyiz, zamanı yenince hep aynı anın içindeyz. böylece her an birlikte olacağımızı düşünmedin mi?"

"Herşeyden önce şunu unutmayın ki dedi hüzünle, bir martı sınırsız bir özgürlük kavramıdır. Yüce martının bir görüntüsüdür. Ve bir kanadından öbürüne, tüm bedeniniz düşüncenizin ta kendisinden başka bir şey değildir."

1 yorum: